17 Mayıs 2015 Pazar

2015 genel seçimleri öncesi Kılıçdaroğlu'ndan istifa itirafı

2015 genel seçimleri öncesi Kılıçdaroğlu'ndan istifa itirafı
7 Haziran'daki genel seçimlere sayılı günler kala, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 35 hedeflerinde umutlu olduklarını ve 2011'deki oy oranının altına düşerlerse partisini bırakacağını açıkladı.
"BİZ KIZILAY DEĞİLİZ"

Habertürk'e konuşan Kılıçdaroğlu, HDP'nin barajı aşmasını kendisinin de istediğini belirterek, HDP barajı aşsın diye oy kaydırmayı düşünen kendi seçmenine "Onlar CHP'ye oy vermeyi sürdürsünler. Biz yardım kuruluşu Kızılay değiliz, partilerine sahip çıksınlar!" diye seslendi.

kilicdaroglu.20150517101046.jpg 
İşte o açıklamalardan çarpıcı satırlar:
"HER HANEYE ETKİLEYECEK ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ"
"Siyasi tarihimizde ilk kez dört ana ayak üzerine oturan derinlikli bir vizyon çizdik. Türkiye'yi bilgi toplumuna taşımak, birinci sınıf demokrasiyi getirmek, üreten Türkiye yaratmak, sosyal devleti güçlendirmek ve bunları sürdürebilmek istiyoruz. Refahı tabana yaymak gibi bir hedefimiz var. Türkiye'yi büyütmek, hakça bölüşmek, emekliye iki maaş ikramiye vermek, çiftçi için mazotu 1.5 lira yapmak, taşeron işçiliği kaldırmak, asgari ücreti 1500 liraya çıkarmak, 17 milyon yoksula 720 liradan aşağı olmamak üzere asgari gelir güvencesi vermek istiyoruz. Türkiye'de 11 milyon emekli, 5 milyon asgari ücretli ve 800 bin taşeron işçi var. Her haneyi etkileyecek çözümler sunuyoruz."
"DAVUTOĞLU'NUN BENİ YUHALATMAMASI GÜZELDİ, BEN DE ONU YUHALATMIYORUM"
"Bütün siyasi liderler olabildiğince çalışıyor. Ama Sayın Ahmet Davutoğlu zaman zaman kırıcı bir üslup kullanıyor. Bunu bir akademisyene yakıştıramıyorum. İktidar partisine eleştirilerimi yüzlerine karşı söylemek isterim. İki uygar insan gibi televizyonda karşılıklı tartışabiliriz."
"HDP'NİN PARLAMENTODA OLMASINI İSTERİM AMA, BİZ KIZILAY DEĞİLİZ! PARTİLERİNE SAHİP ÇIKSINLAR"
Yüzde 1 oy alan partinin bile parlamentoda olmasını isterim. Seçim barajı, 12 Eylül darbesinin getirdiği bir uygulama . Hem "Darbelere karşıyım" diyeceksiniz, hem de darbe hukukunun arkasına sığınacaksınız. Bu ahlaki değil. Anayasa'ya geçici bir madde ekleyip bu seçimlerde yüzde 10 barajının kaldırılmasını önerdim ama maalesef hiçbir parti sıcak bakmadı. HDP de Saadet Partisi ve BBP gibi diğer partiler de parlamentoda temsil edilmeliler.
"CHP'den HDP'ye büyük bir oy kayması görmüyorum. Nedeni şu: Biz demokrasinin gereğini yaptık ve bir önseçim gerçekleştirdik. Partililerimiz milletvekili adaylarını seçtiler, şimdi de onlara sahip çıkıyorlar."
"DEMİRTAŞ'IN ESPRİLERİNE BEN DE GÜLÜYORUM"
"Son yılların gergin atmosferi espriyi biraz ötelemişti. Oysa espri siyasi kültürümüzün olmazsa olmazı. O da propagandasında bunu ihmal etmiyor. (...) bazı esprilerine ben de gülüyorum."
"DAHA AZ ALIRSAK..."

Yüzde 35 hedef koymuştuk. Yakalayacağımıza inanıyoruz. Hedefe yaklaşırsak ya da tutturursak güzel olur, ama altında kalırsak iç sorgulama yapılmalı. 2011 genel seçimlerine göre daha az oy alırsak, başarısız olduğumuzu kabul etmemiz gerekir. Aynı şeyi Davutoğlu da söyleyebiliyor mu? Ben bu seçimde oylarımızın yükseleceğine inanıyorum."
( "Oylarınız düşerse genel başkanlıktan çekilmeyi düşünür müsünüz?" sorusuna cevaben) Neden çekilmeyeyim? Siyasette umduğunuz hedefi yakalayamazsanız başarısızsınızdır. Oturup özeleştirimizi hem lider hem de parti olarak yaparız. Koltuk meraklısı değilim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder